hoeveel plakken kaas mag er op 1 dag gegeten worden want ik had gelezen 1-1 1/2 en ik dacht dat betekend 2 en een half?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Waar las je dit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt dat vermoedelijk uit een aanbevolen dagmenu maar dat gaat over de voedingsstoffen. Als je je daaraan houdt krijg je voldoende voedingsstoffen maar als je veel brood eet op een dag mag je er heus wel een half plakje meer op hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik eet per dag 12 volkoren broodjes soms 14
Ritsuka
11 jaar geleden
Wow, dat is veel boterhammen. Je bent waarschijnlijk een jongen in de puberteit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben 16 over paar weeken 17, ik hou gewoon van eten man
Ritsuka
11 jaar geleden
Zolang het verder in je activiteitsniveau past, en je eet verder gezond en word er niet dikken van, dan kan het wel.
Zodra je ouder word, word dit vaak vanzelf wel minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wordt niet dik hahaha bij mij is het erfelijk ik wordt misschien alleen voller bij me borstkast of iets jammer genoeg bij me gezicht

Antwoorden (2)

Zoals je het in je vraag getypt hebt staat er 1 tot 1 1/2 (anderhalf) plakken kaas.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het voedingscentrum adviseert ook ongeveer 1,5 plak kaas per dag (30 gram): http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik eet maximaal 2 plakken dusja .. kan geen kwaad toch ?
Ritsuka
11 jaar geleden
2 plakken kaas op een dag is niet zo bijzonder hoor. De rest van je eetschema op de dag is belangrijker, wat alles in totaal is.
Ik weet niet wat je verder eet, en wat je doel is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wil weten hoeveel je kan eten, hoeveel plakken kipfilet of kaas ik wil namelijk 3,4 kaas broodjes
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik zou gewoon de richtlijnen van het voedingscentrum aanhouden. Dus 2 plakken kaas op een dag maximum, want het bevat vaak best veel zout en vet. Kipfilet kun je wel wat meer van nemen volgens mij, het is mager vlees.
Je kunt ook 1 of 2 broodjes met pindakaas nemen, dat is met mate ook gezond en vult goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja smeer ook verschillende dingen op me brood want je kan natuurlijk niet alleen kaas eten en ik moet wel verschillende dingen smeren want heb 14 broodjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij op een leeftijd bent dat je 14 boterhammen eet zijn 4 plakken kaas echt geen probleem hoor.
Ik lees, dat je wel 14 boterhammen eet en dat het met je gewicht wel goed zit. Dan denk ik dat je ook iets meer dan de aanbevolen plakjes kaas kan eten. Kies niet voor iedere maaltijd alleen kaas of alleen voor veel en/of zoet beleg.
Sandwichspread, komkommer, tomaat en appel zijn een alternatief.
Beter een extra plakje kaas, dan een zak chips of frites.

Toegevoegd na 2 minuten:
veel moet zijn vet